СЪСТЕЗАТЕЛНО ДНК

СЪСТЕЗАТЕЛНО ДНК

Иновациите са жизнената сила на състезанията, която преминава през богатата история на моторния спорт на Jaguar. През десетилетията ние преосмисляхме какво е възможно на пистата, за да можем да ви го представим на пътя.

Дългата и славна история на Jaguar в моторните спортове завинаги е белязала еволюцията на автомобилите. Влизането ни във Формула Е ще продължи това наследство, следвайки посоката към електромобилите.

НАШИТЕ СЪСТЕЗАТЕЛНИ АВТОМОБИЛИ

XK120

XK120

Дата 1948 - 1954
Максимална скорост: 124,6 мили/час / 200,5 км/ч
Работен обем на двигателя: 3442 см3 / 201 ci
Мощност: 160 к.с. / 119 kW
Факт: XK120 е най-бързият сериен автомобил в света при лансирането му.
C‑TYPE

C‑TYPE

Дата 1951 - 1953
Максимална скорост: 144 мили/час / 231,7 км/ч
Работен обем на двигателя: 3442 см3 / 201 ci
Мощност: 207 к.с. / 154 kW
Факт: Дисковите спирачки на C‑Type стават автомобилен стандарт.
D‑TYPE

D‑TYPE

Дата 1954 - 1957
Максимална скорост: 162 мили/час / 260,7 км/ч
Работен обем на двигателя: 3442 см3 / 210 ci
Мощност: 250 к.с. / 186 kW
Факт: D-Type печели на Льо Ман през 1955, 1956, 1957 г.
XJS

XJS

Дата 1975 - 1996
Максимална скорост: 153 мили/час / 246,2 км/ч
Работен обем на двигателя: 4235 см3 / 258 ci
Мощност: 285 к.с. / 212 kW
Факт: XJS печели състезанието „24 часа на Спа“ през 1983 г.
XJR

XJR

Дата 1983 - 1991
Максимална скорост: 229 мили/час / 368,2 км/ч
Работен обем на двигателя: 6995 см3 / 426 ci
Мощност: 750 к.с. / 559 kW
Факт: XJR-12 печели първото и второто място на Льо Ман през 1990 г.
ФОРМУЛА 1 - R2 & R3

ФОРМУЛА 1 - R2 & R3

Дата 2000 - 2004
Максимална скорост: 194 мили/час / 312,2 км/ч
Работен обем на двигателя: 2998 см3 / 464 ci
Мощност: 770 к.с. / 574 kW
Факт: Еди Ървайн и Марк Уебър пилотират в тима на Jaguar за Формула 1.
Формула E I-TYPE 1

Формула E I-TYPE 1

Дата 2016 - 2017
Максимална скорост: ограничена до 140 мили/ч / 225,3 км/ч
Работен обем на двигателя: N/A
Мощност: 200 kW, еквивалент на 270 к.с.
Факт: Jaguar се завръща в надпреварата във Формула E през сезон 3, 2016/17 г.
Формула E I-TYPE 2

Формула E I-TYPE 2

Дата 2017 - 2018
Максимална скорост: ограничена до 140 мили/ч / 225,3 км/ч
Работен обем на двигателя: N/A
Мощност: 200 kW, еквивалент на 270 к.с.
Факт: Jaguar печели първи подиум и първа пол-позиция с I‑TYPE 2 в сезон 4, 2017/18 г.
ФОРМУЛА E I‑TYPE 3

ФОРМУЛА E I‑TYPE 3

Дата 2018 - 2019
Максимална скорост: 156 мили/ч / 250 км/ч
Капацитет на батерията: 52 kWh
Мощност: 250 kW, еквивалент на 355 к.с.
Факт: Jaguar I-TYPE 3 осигурява първата победа на тима във Формула E на E-Prix в Рим през 2019 г. - първата международна победа на Jaguar в моторните спортове от 1991 г. насам.
ФОРМУЛА E I‑TYPE 4

ФОРМУЛА E I‑TYPE 4

Дата 2019 - 2020
Максимална скорост: 174 мили/ч / 280 км/ч
Капацитет на батерията: 52 kWh
Мощност: 250 kW, еквивалент на 355 к.с.
Факт: Jaguar I-TYPE 4 се отличава с най-лекия и най-ефективния силов агрегат, произвеждан някога от Jaguar Racing, който печели доминираща победа в Мексико Сити и пол позиция и подиум в Сантяго.

НАШИТЕ СЪСТЕЗАТЕЛНИ УСПЕХИ

XK120

XK120

1948-1954 – СИЛВЪРСТОУН И ЛЬО МАН

Изцяло нов спортен автомобил и тестово поле за революционния двигател XK на Jaguar, XK120 е обявен за най-бързия сериен автомобил в света. През 1949 г. XK120 финишира на първо място на пистата Силвърстоун, а година по-късно три автомобила XK120 правят своя дебют на Льо Ман. Това е началото на нова ера в моторните спортове.
C‑TYPE

C‑TYPE

1951-1953 – ЛЬО МАН

През 1951 г. авиационният инженер Малкълм Сайър се присъединява към Jaguar и носи със себе си авиационна дисциплина и съвършенство. Първият проект, в който участва, C‑Type, печели състезанието в Льо Ман, а пилотът на втория автомобил Стърлинг Мос чупи рекорда за най-бърза обиколка. През 1953 г. C‑Type печели отново в Льо Ман и заема три от челните четири места.
D‑TYPE

D‑TYPE

1954-1957 – ЛЬО МАН

Лошото време лишава D‑Type от победата в Льо Ман през 1954 г., дори след като отбелязва впечатляваща максимална скорост от 170 мили/ч. Аеродинамичният автомобил обаче се бори отново за победата през 1955 г., 1956 г. и 1957 г. – година, в която заема пет от челните шест места. И до днес D‑Type остава един от най-успешните състезателни автомобили, създавани някога.
XJS

XJS

1975-1996 – ETCC И 24 ЧАСА НА СПА

През 1982 г., като част от TWR, британският състезателен пилот Том Уолкиншоу се присъединява към тима на V12 XJS за участие в Европейския шампионат за туристически автомобили (ETCC) и печели седем победи в процеса. Уолкиншоу печели в шампионата за пилотите на ETCC през 1984 г. и същата година печели престижното състезание „24 часа на Спа“.
XJR-9

XJR-9

1983-1991 – 24 ЧАСА НА ДЕЙТОНА И ЛЬО МАН

Автомобилите със затворен кокпит XJR се оказват страховити в световните състезания за издръжливост на дълги разстояния – и това се отнася особено за XJR-9 от 1988 г. Задвижваният от V12 суперавтомобил печели победи в състезанията „24 часа на Дейтона“ и след това на Льо Ман, в които пилотът Мартин Брандъл и Jaguar печелят съответно шампионата за пилотите и шампионата за конструкторите.
R1 до R5

R1 до R5

2000-2004 – ФОРМУЛА 1

Настъплението на Jaguar във Формула 1 включва успехите на бившия пилот на Ferrari Еди Ървайн, който печели редица места на подиума в състезателната си кариера за Jaguar. Тимът служи също за тренировъчна база за прословутия австралийски пилот Марк Уебър. Jaguar разработва три автомобила, притежавани и конструирани от Ford, които са оборудвани с двигател Cosworth V10.
I‑TYPE 1

I‑TYPE 1

2016 – ФОРМУЛА E

Вдъхновени от нашето състезателно наследство и задвижвани от екип изявени състезателни инженери и супер интелигентни техници, Jaguar Racing и невероятният I‑TYPE 1 влизат във Формула Е с кураж, конкурентоспособност и огромно желание да се състезават.
I-TYPE 2

I-TYPE 2

2017 – ФОРМУЛА E

С представянето на I-TYPE 2 тимът Jaguar Racing отбелязва най-успешния си сезон във Формула Е към днешна дата с множество класирания в челната десетка. Специално конструиран за тежки градски писти, I-TYPE 2 генерира максимална мощност от 200 kW (270 к.с.) и ускорява от 0-60 мили/ч (0-100 км/ч) за впечатляващите 2,9 секунди.
I-TYPE 3

I-TYPE 3

2018-2019 – ФОРМУЛА E

Jaguar I-TYPE 3, заедно с новозеландеца Мич Евънс, пише историята на Panasonic Jaguar Racing, печелейки първата победа на тима във Формула E на ABB FIA на E-Prix в Рим през април 2019 г. и първата международна победа на Jaguar в моторните спортове от 1991 г. насам.
I-TYPE 4

I-TYPE 4

2019-2020 – ФОРМУЛА E

Jaguar I-TYPE 4 се отличава с най-лекия и най-ефективния силов агрегат, произвеждан някога от Jaguar Racing, с максимална скорост от 280 км/ч. Той печели доминираща победа в Мексико Сити и пол позиция и подиум в Сантяго. Сезонът завършва интензивно с 6 състезания за 9 дни на затворена писта на историческото летище Темпелхоф в Берлин, Германия. Panasonic Jaguar Racing завършва на силната седма позиция в класирането на тимовете в Шампионата.

ПРОДЪЛЖЕТЕ ДА РАЗГЛЕЖДАТЕ

JAGUAR I-PACE

JAGUAR I-PACE

От състезателната писта до пътя: изпитайте тръпката от състезателното представяне всеки ден с Jaguar I‑PACE.
НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
RACING DNA

RACING DNA

Репутацията на Jaguar за производителност, технология и дизайн е доказана в най-предизвикателните писти и шампионати в света.
НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
ИНОВАЦИИ

ИНОВАЦИИ

Зашеметяващ дизайн и спираща дъха производителност. Разгледайте как нашият опит в Световния шампионат на ABB FlA Formula E се пренася в нашите електромобили.
JAGUAR I-PACE

JAGUAR I-PACE

От състезателната писта до пътя: изпитайте тръпката от състезателното представяне всеки ден с Jaguar I‑PACE.
НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
RACING DNA

RACING DNA

Репутацията на Jaguar за производителност, технология и дизайн е доказана в най-предизвикателните писти и шампионати в света.
НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
ИНОВАЦИИ

ИНОВАЦИИ

Зашеметяващ дизайн и спираща дъха производителност. Разгледайте как нашият опит в Световния шампионат на ABB FlA Formula E се пренася в нашите електромобили.