СЪСТЕЗАТЕЛНО ДНК

Дългата и славна история на Jaguar в моторните спортове е създала солидна основа за еволюцията на нашите несъстезателни автомобили. Нашето влизане във Формула Е ще продължи това наследство, направлявайки развитието на нашите бъдещи електрически автомобили.

НАШИТЕ СЪСТЕЗАТЕЛНИ АВТОМОБИЛИ
XK120
Дата: 1948-1954
Максимална скорост: 124,6 мили/ч / 200,5 км/ч
Мощност: 160 к.с. 119 kW
Факт: XK120 е най-бързият сериен автомобил в света при лансирането му.
C‑TYPE
Дата: 1951 - 1953
Максимална скорост: 144 мили/ч / 231,7 км/ч
Работен обем на двигателя: 3 442 см3 / 210 ci
Мощност: 207 к.с. / 154 kW
Факт: Дисковите спирачки на C‑Type стават автомобилен стандарт
D‑TYPE
Дата: 1954 - 1957
Максимална скорост: 162 мили/ч / 260,7 км/ч
Работен обем на двигателя: 3 442 см3 / 210 ci
Мощност: 250 к.с. / 186 kW
Факт: D‑Type печели състезанията в Льо Ман през 1955 г., 1956 г., 1957 г.
XJS
Дата: 1975 - 1996
Максимална скорост: 153 мили/ч / 246,2 км/ч
Работен обем на двигателя: 4 235 см3 / 258 ci
Мощност: 285 к.с. / 212 kW
Факт: XJS печели състезанието "24 часа на Спа" през 1983
XJR
Дата: 1983 - 1991
Максимална скорост: 229 мили/ч / 368,5 км/ч
Работен обем на двигателя: 6 995 см3 / 426 ci
Мощност: 750 к.с. / 559 kW
Факт: XJR-12 печели първото и второто място на Льо Ман през 1990
ФОРМУЛА 1 - R2 & R3
Дата: 2000 - 2004
Максимална скорост: 194 мили/ч / 312,2 км/ч
Работен обем на двигателя: 2 998 см3 / 464 ci
Мощност: 770 к.с./ 574 kW
Факт: Еди Ървайн и Марк Уебър пилотират в тима на Jaguar за Формула 1
Формула E I‑TYPE 1
Дата: 2016 - 2017
Максимална скорост: ограничена до 140 мили/ч / 225,3 км/ч
Работен обем на двигателя: N/A
Мощност: 200 kW, еквивалентна на 270 к.с.
Факт: Jaguar се завръща в надпреварата във Формула E, сезон 3, 2016/17
Формула E I-TYPE 2
Дата: 2016 - 2017
Максимална скорост: ограничена до 140 мили/ч / 225,3 км/ч
Работен обем на двигателя: N/A
Мощност: 200 kW, еквивалентна на 270 к.с.
Факт: Jaguar печели първи подиум и първа пол-позиция с I‑TYPE 2 в сезон 4, 2017/18
НАШИТЕ СЪСТЕЗАТЕЛНИ УСПЕХИ
XK120
1948-1954 – СИЛВЪРСТОУН И ЛЬО МАН

Изцяло нов спортен автомобил и тестово поле за революционния двигател XK на Jaguar, XK120 е обявен за най-бързия сериен автомобил в света. През 1949 г. XK120 финишира на първо място на пистата Силвърстоун, а година по-късно три автомобила XK120 правят своя дебют на Льо Ман. Това е началото на нова ера в моторните спортове.
C‑TYPE
1951-1953 – ЛЬО МАН

През 1951 г. авиационният инженер Малкълм Сайър се присъединява към Jaguar и носи със себе си авиационна дисциплина и съвършенство. Първият проект, в който участва, C‑Type, печели състезанието в Льо Ман и пилотът на втория автомобил Стърлинг Мос чупи рекорда за най-бърза обиколка. През 1953 г. C‑Type печели отново на Льо Ман и заема три от челните четири места.
D‑TYPE
1954-1957 – ЛЬО МАН

Лошото време лишава D‑Type от победата на Льо Ман през 1954 г., дори след като отбелязва впечатляваща максимална скорост от 170 мили/ч. Аеродинамичният автомобил обаче се бори отново за победата през 1955 г., 1956 г. и 1957 г. – година, в която заема пет от челните шест места. И до днес D‑Type остава един от най-успешните състезателни автомобили, създавани някога.
XJS
1975-1996 – ETCC И „24 ЧАСА НА СПА“

През 1982 г., като част от TWR, британският състезателен пилот Том Уолкиншоу се присъединява към тима на V12 XJS за участие в Европейския шампионат за туристически автомобили (ETCC) и печели седем победи в процеса. Уолкиншоу печели в шампионата за пилотите на ETCC през 1984 г. и същата година печели престижното състезание „24 часа на Спа“.
XJR-9
1983-1991 – 24 ЧАСА НА ДЕЙТОНА И ЛЬО МАН

Автомобилите със затворен кокпит XJR се оказват страховити в световните състезания за издръжливост на дълги разстояния – и това се отнася особено за 1988 XJR-9. Задвижваният от V12 суперавтомобил печели победи в състезанията „24 часа на Дейтона“ и след това на Льо Ман, в които пилотът Мартин Брандъл и Jaguar печелят съответно шампионата за пилотите и шампионата за конструкторите.
R1 до R5
2000-2004 – ФОРМУЛА 1

Настъплението на Jaguar във Формула 1 включва успехите на бившия пилот на Ferrari Еди Ървайн, който печели редица места на подиума в състезателната си кариера за Jaguar. Тимът служи също за тренировъчна база за прословутия австралийски пилот Марк Уебър. Jaguar разработва три автомобила, притежавани и конструирани от Ford, които са оборудвани с двигател Cosworth V10.
I‑TYPE
2016 – ФОРМУЛА E

Вдъхновени от нашето състезателно наследство и задвижвани от колектив от изявени състезателни инженери и супер интелигентни техници, Panasonic Jaguar Racing и невероятният I‑TYPE 1 влизат във Формула E с кураж, конкурентоспособност и огромно желание да се състезават.
I-TYPE II
2017 – ФОРМУЛА E

С представянето на I-TYPE 2 Panasonic Jaguar Racing отбелязват най-успешния си сезон във Формула Е към днешна дата с множество класирания в челната десетка. Специално конструиран за тежки градски писти, I-TYPE 2 генерира максимална мощност от 200 kw (270 к.с.) и ускорява от 0-60 мили/ч (0-100 км/ч) за впечатляващите 2,9 секунди.
СЛЕДВАЙТЕ НИ

За ексклузивен достъп до отбора, автомобилите и действието ни следвайте на линковете по-долу.


FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM