ДЕТАЙЛИ НА ДИЗАЙНА

I‑PACE Concept позволи на дизайнерите ни лукса на безкомпромисна изцяло електрическа платформа от самото начало.

„Това не е само концепция. Това е предварителен изглед на първия изцяло електрически мощен SUV на Jaguar, който ще бъде пуснат в движение през 2018 г. Той ще бъде първият досега електрически автомобил на Jaguar, задвижван от батерия, и отваря нова глава в историята на нашата легендарна марка.“
Иън Калъм, директор Дизайн на Jaguar



I‑PACE Concept позволи на дизайнерите ни лукса на безкомпромисна изцяло електрическа платформа от самото начало. С голяма батерия между колелата и мотори на всяка ос ние имахме възможността да променим основните пропорции на SUV автомобила.

Първо, без двигател отпред няма нужда предният капак да е толкова дълъг, колкото при обикновените автомобили. В резултат на това купето може да бъде преместено към предната част на автомобила, за да придаде целеустремен вид отвън с изнесена напред кабина, като същевременно създава много повече пространство вътре - включително 70 мм пространство за краката за пътниците отзад.

Това от своя страна позволява по-голямо предно стъкло, което заедно с панорамния стъклен покрив по цялата дължина създава по-силно усещане за простор у всички пътници.

„Съгласихме се на този дизайн с изнесена напред кабина в началните етапи, което наистина е ключово за предната част на покривната линия, но и за усещането за пространство вътре.“
Д-р Волфганг Цибарт, Технически директор Дизайн, Jaguar Land Rover

Междувременно запазването на предния и задния надвес възможно най-къси и удължаването на пространството между предните и задните колела - за да побере по-голямата батерия, необходима за по-големия пробег на автомобила (до 500 км) - придава на автомобила много по-солидна стойка на пътя.

yt:tRN5g6T8cAM
Jaguar I‑PACE Concept | Дизайн от състезанието до пътя

Въпреки това приятно визуално усещане за солидност, I‑PACE Concept е аеродинамично отличен за своя клас. Характеристиките, които спомагат за постигането на неговия коефициент на въздушно съпротивление от 0,29 Cd, включват извития силует на каросерията, който се снижава при по-високи скорости, за да пори въздуха по-плавно; дръжки на вратите, които остават изравнени с панелите си и се изваждат, само когато е необходимо, и охлаждащи въздухозаборници, които се затварят, когато не са необходими. Има и голям аерооптимизиран въздушен канал от предната решетка до основата на предното стъкло - подобно на концептуалния автомобил C-X75 на Jaguar - който подобрява въздушния поток, когато въздухът трябва да мине отнякъде.

Това, което е може би по-малко известно за аеродинамичната ефективност, е, че формата на задната част на автомобила е толкова важна, колкото и предната. Поради това тънкият заден спойлер намалява подемната сила; извитият ъгъл на задното стъкло спомага за аеродинамичността (като все пак успява да предостави 530 литра багажно пространство отдолу), а задните въздуховоди - там където би се намирал ауспухът при обикновените автомобили - канализират турбулентния въздух от арките на задните колела в по-добра форма зад автомобила.

Това са само няколко от начините, по които отличната естетика на I‑PACE Concept допринася за аеродинамичната ефективност на автомобила. Точно тази ефективност позволява да се запази възможно най-много от мощността на батерията за увеличаване на пробега на автомобила.

ОЩЕ ИСТОРИИ
I-PACE CONCEPT
Публикувано: 12-01-2018

Впечатляващ бърз поглед към нашия първи електрически автомобил, задвижван от батерия. Задвижване на всички колела, 400 к.с., 5 места и пробег от над 500 км (310 мили).
РАЗГЛЕДАЙТЕ I-PACE CONCEPT
JAGUAR RACING
Публикувано: 12-01-2018

Състезаването в шампионата Формула Е на FIA ни осигурява тестови полигон на бързи писти в реални условия, където можем да усъвършенстваме технологиите за електрическите автомобили.
РАЗГЛЕДАЙТЕ JAGUAR RACING
I‑PACE CONCEPT: <br> ОТ СЪСТЕЗАНИЕТО ДО ПЪТЯ
Публикувано: 12-01-2018

Разглеждаме пътешествието от състезателния автомобил I‑TYPE Formula E до I‑PACE Concept. Вижте първия изцяло електрически несъстезателен автомобил на Jaguar.
РАЗГЛЕДАЙТЕ RACE TO ROAD